سرویس اصلی
امام جماعت مسجد شهید بهشتی:

قرارگاه مبارزه با کرونا درمنطقه 4 تهران

قرارگاه مبارزه با کرونا درمنطقه 4 تهران
(چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹) ۰۸:۱۴

حجت‌الاسلام قلعه از استمرار کمک مومنانه اهالی مسجد شهید بهشتی خبر داد و گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی میان محرومان و ایجادقرارگاه مقابله با کرونا در این راستا ادامه دارد

حجت الاسلام والمسلمین «حسنعلی قلعه » در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد ، با بیان اینکه اهالی منطقه تهرانپارس به محوریت مسجد شهید بهشتی با همدلی و همگرایی در مدیریت مقابله با ویروس کرونا در چند مرحله کمک ها مومنانه انجام داده اند، اظهار کرد: با آغاز شیوع ویروس کرونا قرارگاه مقابله با کرونا در منطقه 4 با محوریت مسجد شهید بهشتی تشکیل شد و با همت کارگزاران مسجد ، بسیج و اهالی منطقه 4 اقدام به ضد عفونی کردن مسجد و محدوده اطراف آن نمودیم و با تلاش وهمت جوانان مسجدی و بسیج فعال اقدام به توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده شد.

ایشان در ادامه گفتند ما با راه اندازی بخش پزشک همدل با کمک پزشکان عموم به ویزیت مراجعین بصورت رایگان نمودیم تا اگر فردی به ابتلاء خود مشکوک است در مرحله اول با مراجعه به پزشک به مراکز درمانی جهت انجام تست و درمان هدایت شود.

امام جماعت مسجد شهید بهشتی در جواب این سوال که برای آسیب دیدگان کسب وکارهایی که با شیوع کرونا آسیب دیده اند چه فعالیتی انجام داده اید گفت: این مسجد به همت خیرین صندوق قرض الحسنه ای راه اندازی شد و اقدام به کمک به بیماران کرونایی و توسعه مشاغل خانگی پرداخته است تا مرهمی اندک بر درد آسیب دیدگاه کسب و کارها بوده باشد.

وی افزود : همچنین این قرارگاه با ,توزیع ویتامین C,D بصورت رایگان و پخش ویدئو های آموزشی مراقبت وپیشگیری و همچنین ثبت نام از همیاران سلامت جهت اعزام به مراکز درمانی اقدام نموده است.

امام جماعت مسجد شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا مسجد شما در کمک های مومنانه فعال بوده است یا خیر بیان کردند: مسجد شهید بهشتی از ابتدای شروع بیماری کرونا در این خصوص فعال بوده است و نسبت به تهیه و توزیع بسته های ارزاق و توزیع کارت خرید با همکاری نهادها و خیرین در چندین نوبت اقدام کرده است و مرکز نیکوکاری این مسجد آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی برای تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی به منظور توزیع میان نیازمندان است.

وی اضافه کرد: پایگاه مقاومت بسیج که نهادی فعال در مسجد شهید بهشتی است کار تولید و انتشار برنامه های مذهبی این مسجد را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به عهده دارد.

حجت الاسلام قلعه در ادامه با بیان اینکه مسجد شهید بهشتی ، مسجدی محوری درمنطقه 4 است و جلسه هماهنگی تحقق کمک مومنانه که از مطالبات مقام معظم رهبری است ، در چند نوبت برگزار شد ، گفت: هیئت امنا مسجد باور دارند که برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف باید از ظرفیت جوانان بسیجی استفاده کرد و برای تحقق اوامر ایشان و تحقق منویات معظم له باید از ظرفیت های موجود استفاده نمود.

امام جماعت مسجد شهید بهشتی در ادامه اضافه کرد : به جهت تقویت ایمنی بیماران این مسجد اقدام به تهیه آبمیوه و اعزام این آبمیوه ها به بیمارستان ها نموده است تا بتوانیم در جهت شفای هرچه سریعتر بیماران اقدامات شایانی انجام داده باشیم.

وی در خصوص برگزاری نمازجماعت افزودند: برگزاری نماز جماعت در حیاط وسیع مسجد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقامه می شود.

ایشان در پایان ضمن تقدیر تشکر از اهالی وهیئت امنا همچنین بسیج مسجد برای تمام بیماران طلب شفای عاجل کرند.

تازه ترین

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

پربازدیدترین